November 24, 2005

Dagens skörd

Åt ål idag på Ki-mamma. Det var inte så gott som jag minns det. Men nästan ingenting är lika gott som jag minns det. Jag brukar skönmåla det mesta i minnet. De hade strött någon krydda på som gjorde det hela lite konstigt också. Jag är väldigt konservativ när det gäller god mat.

Var där med Anita. Hon är så vacker. Det är väldigt modeinspirerande att umgås med henne. Hon var smart nog att ta ett bord innan vi hade beställt, för det fick hon diss (hörde jag) av några kostymkillar före oss som tyckte det var fräckt. De verkade ha lite ont om tid och gick innan det var deras tur. Vi garvade åt dem.

Efter maten gick vi till Västermalmsgallerian och shoppade. Jag köpte ett par stövlar igen. De andra lämnade jag ju tillbaka för jag kunde inte gå i dem. Men dessa ska jag nog kunna gå i. De är hur snygga som helst. Spetsen kunde vara mer rundad, men de är faktiskt helt ok. Hoppas de håller i ett par år nu. Stövlar är verkligen svåra grejor, de är nya spetsar varje år och nya klackar varannat.

Det var Anita som såg dem först så jag är henne mkt tacksam. Hon har öga för skor och väskor och kläder, precis som sin syster Isse. Jag ska ringa Isse ikväll! Har saknat henne så mkt. Senast vi hade kontakt var nog typ när hon var här och klippte mig och lillan.

Jo, päronens papper är äntligen ivägskickade med expressbud. Det gick på typ 500 spänn. På posten kom det in en tant och utbrast: Nu är måttet rågat! Jag har blivit kallad det mesta, men MÖRA Strutman!
Jag tyckte det var hysteriskt kul, tills jag frågade henne vad hon hette egentligen: Mara Strautmane. Då var det väl inte så farlig felskrivning, tyckte jag.

Lagade förresten en utmärkt god kinesisk middag igår. Tre rätter.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Apropå ålen kommer jag givetvis helt osökt att tänka på Proust - längtan, höga förväntningar och ständiga besvikelser. ;-)

12:13 PM, December 19, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se