November 14, 2005

Min nya hobby

Min nya hobby är att vara ute på lokal med kompisar och prata om allt mellan himmel och jord. För att det inte ska drabba min make så hårt så ska jag försöka att alltid gå ut efter att barnen har somnat eller i alla fall nära deras läggdags. På kvällarna brukar vi ändå inte hitta på så mycket.

Jag räknar med att kunna ägna mig åt min hobby åtminstone en kväll i veckan. I rättvisans namn borde då även maken få ägna sig åt något eget minst en kväll i veckan. Om det blir som de senaste två veckorna att han dessutom bokar in en heldag med aktiviteter som inte inbegriper familjen, ja, då måste ju jag också få boka in en heldag med aktiviteter i den berömda rättvisans namn. Precis så som jag gjorde nu i helgen med ett seminarium om Kina på ABF. Att jag aviserat min hemkomst till kl 15 och maken då var borta på burkjakt och planerade komma hem kl 17 samtidigt som vi skulle få gäster skulle jag inte se som ett problem, eftersom det skulle innebära att jag kunde åka iväg och dricka öl med kompisar senare, så som jag beslutade göra igår.

Då behöver maken och jag nästan aldrig se varandra. Kärlek växer ju med avstånd, sägs det. Då blir det fint och gemytligt alltihop och vi får rika och meningsfulla liv utanför familjens hägn dessutom. Bara för att man har barn och vigselbevis behöver man faktiskt inte försaka sina intressen.

Nån som vill starta syjunta och bokcirkel med mig, förresten?

3 Comments:

Blogger Lisa said...

Kul med en till matblogg! Lycka till!

10:59 AM, November 14, 2005  
Blogger Amber said...

Jag kan gärna tänka mig att bilda bokcirkel iaf. Längtar efter att får diskutera böcker. Hade tänkt annonsera ihop en grupp via DN. Syjunta, tja, why not? Om du tror att du står ut med din mans gamla fru. :-)

12:04 PM, November 14, 2005  
Anonymous Anonymous said...

Syjunta! Ja gärna - har försökt dra ihop en länge nu...

12:39 AM, November 21, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se