November 18, 2005

Äger Stella och regerar över tiden

Ja, jag köpte Stellajackan. Den var lite vid i midjan, men jag kanske blir tjockare nån gång. Tyget är lite stelt, men jag hoppas att det mjuknar efter några tvättar. Den har en jättefin hank som det står Stella broderat på med rosa tråd, och det står till och med Stella for H&M på knapparna! Jag ser det som en ren investering för lillans framtida garderob. Hon kommer att tacka mig.

Blogg-Anna var från Norrland och trevlig att ha att göra med. Hon tipsade mig om affären Little Shop of Fashion, som kan ha original-Stellakläder för en bråkdel av originalpriset. Hon hade själv på sig en jättefin jacka från Tjallamalla som hon köpt där. Själv var jag klädd i mammas päls, jag vet tyvärr inte av vilket gulligt djur den är gjord, men jag kände mig rätt snygg. Var tvungen att klä upp mig lite när jag skulle träffa en modebloggare.

Har även fått tipset att 25 november kommer Hamngatan med flera utvalda butiker få en ny sändning med Stellakläder från länder där de inte sålt lika bra.

Sitter på jobbet och bloggar för jag har nämligen - hör och häpna - gjort det jag ska 1,5 timmar före sändning!!! Och då jobbar jag ändå för Stockholm idag, som sänder en timme tidigare än rikset. Allt har gått så smidigt idag. Det trodde jag inte det skulle när jag satte igång att ringa. Bokade in ena intervjupersonen rätt snabbt, men den andra blev spikad först efter lunch.

Lunch, förresten, fyran serverade en FANTASTISK Osso buco idag! Mustig och god och fullt med märgben. Jag tog två benbitar, slurp, det var precis lika gott som märgben från gris, om inte ännu bättre! Som tillbehör fanns potatis och gnocchis med riktigt god pesto. Det stod visserligen örtgnocchi, och jag hade hoppats på en hemgjord sådan som man verkligen känner innehåller potatis (har aldrig smakat riktig gnocchi men fantiserat om det många gånger), men naturligtvis var det bara vanlig pasta. Men men, som sagt, inga klagomål från mig idag. Jag är hur nöjd som helst! Grytan hade lite fiskig eftersmak, vilket var väldigt intressant och förlänade det hela ytterligare en dimension.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se