November 14, 2005

Gräl och öl

Igår hade Martin och jag konflikt igen. För att lugna mig åkte jag till stan och drack öl med Rickard. Det var väldigt trevligt. Jag tvingade honom att överösa mig med komplimanger och jag var väldigt förförisk. Gillar att vara en prick-teaser.

Om det fanns ett sånt jobb skulle jag ta det.

Vi möttes utanför Kvarnen och gick till Kristallen. Det är underbart att gå ut på söndagkvällar och vardagar. Lugnt och skönt, inga testosteronstinna och drängfulla mentala tonåringar. Jag vräkte ur mig om Martin och sen pratade vi om Rickards mormor Maj-Britt. Rickard har lovat att skriva som rubrik på sin hemsida: Rickard J - sund och rationell, precis som Maj-Britt.

Sen berättade jag om min mormor och morfar. En egendomlig grej när jag berättar anekdoter och historier är att jag ofta känner mig som en mytoman. Trots att jag har så väldigt svårt för att hitta på utan är nästan patologiskt bunden till sanningen, så känns det ändå som att: Här sitter jag och diktar.

Jag tror att det är för den illusion av en sammanhållen och avslutad berättelse med en bestämd tråd som man ger. Livet är ju inte så. Ingens liv är så. Kanske som facit. Nej, inte ens då.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se