November 24, 2005

Vem har flaggat för min blogg?

Sen ett par veckor tillbaka måste jag skriva in en bokstavskombination för att kunna göra blogginlägg, på samma sätt som när man vill kommentera på bloggen. Jag har trott att jag kanske råkat kryssa i nån säkerhetsfeature, men nu visar det sig bero på att någon förmodligen "flaggat" på min blogg, kolla högst upp i högra kanten, där finns knappen "flag this?". Det betyder att man tycker att innehållet i sidan är stötande på något sätt.

Jag kan förstå på sätt och vis att man kan tycka att innehållet på min blogg är stötande, på ett annat sätt kan jag det inte. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Det mest rimliga är nog att spam-bloggare, mot vilka flaggning egentligen riktar sig, flaggar på alla möjliga bloggar för att Blogger.com ska bli överhopade med uppgiften att kolla upp alla dessa bloggar. Så tror jag faktiskt att det är.

5 Comments:

Blogger Malin said...

Hej
Nu har jag "tjuvläst" din blogg flera gånger utan att lämna spår efter mig..
Så nu gör jag det.
Tycker att du skriver bra..
Inte på något vis stötande så jag hoppas att du kommer att stanna kvar!!!!

7:26 PM, November 24, 2005  
Blogger Space babe said...

Hej! Åh vad roligt! Du måste vara min första obekanta läsare, som ej heller hittat hit genom mina kommentarer på andras bloggar.

Kollade din blogg lite snabbt, fina bilder!

Gud, vad jag låter översvallande nu, känner jag. Men det är _väldigt_ roligt att bli läst av andra än sina kompisar. Hm... nu kommer jag bli lite medveten om det och försöka skriva mindre internt. Vilket kanske inte var meningen. Asch, vi får se.

10:00 PM, November 24, 2005  
Anonymous Anonymous said...

Det där kan vara lite förvirrande. Traditionellt är väl en "flag" lite mer som ett bokmärke i Explorer, asså att man "flaggar" något man tycker om. Fast med flag-viftande amerikaner vet man ju förstås aldrig...

Anyhoo; jag är också tvungen att skriva in de där larviga bokstäverna numera. Håller på att driva mig till vansinne.

XASPHQ!
VGXNYM!
RRHBDB!
ZLATAN!

Du ser?

11:31 PM, November 24, 2005  
Blogger Space babe said...

Jag ser! Och det är ju många fler bokstäver än t ex när man kommenterar. Grrrr...

6:26 PM, November 25, 2005  
Blogger deeped said...

Det är antagligen ett sätt att få amerikanska moralister att inte ge sig på Blogger... men så fort jag såg att de startat med "flaging" så insåg jag att det skulle komma att bli problem genom "okynnesflaging".

11:15 PM, November 27, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se