January 31, 2006

Bush är ett skämt

Var det någon som såg på tv typ igår? Eller det spelar ingen roll, kolla in Bush junior närsomhelst som han är framför talarstolen. Lägg märke till att han aldrig kan säga en halvlång mening med ett resonemang i utan att titta ner i manuset. Gubben har ingen jävla aning om vad han säger. Han läser bara det hans rådgivare stuckit åt honom.

Jag fattar inte att det amerikanska folket kan låta sig regeras av en sån pajas. Jag fattar inte att utrikeskorrarna skriver med respekt om honom. Vadå karisma? Pfffft!

Ibland håller jag med min man om att demokrati är ett lite för släpphänt politiskt system. Det värsta är ju ändå att han inte blev vald av majoriteten av amerikanerna som gjort sig besväret att gå till valurnan.

Men att han blev omvald. Herre min jesus.

Disclaimer: Måste klargöra bara att både min man och jag tycker att demokrati ändå är det minst dåliga av alla styrelseskick.

Andra bloggar om: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej, och tack för intressant nätloggande. Är enormt intresserad av genuin, asiatisk husmanskost, särskilt då den kinesiska. Verkar intressant med resataurangen du nämner, Deluxe. På eniro finner jag dock endast Chin Khaw Restaurang på stora nyg. 1. Är det samma?

/J

8:54 PM, January 31, 2006  
Blogger Space babe said...

Ja, den bytte ägare för ett halvår sen. Jag skrev om det i ett inlägg för ett par veckor sen.

Kul att du hittat hit! Men som alltid är jag nyfiken på HUR?

9:04 PM, January 31, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se