January 15, 2006

Fantastisk kinakrog

Har just varit på restaurang Delux på Stora Nygatan 1. På kinesiska heter den "Di Yi Lou" vilket betyder Första krogen dvs den bästa etc. De var verkligen suveräna på dimsum; 20-30 olika sorter och jättetrevlig personal till skillnad från Lucky Garden med sin taskiga attityd till gästerna.

Jag pratade med en av delägarna och en servitör, fick fram att de haft krogen sen april/maj förra året. Inte velat göra reklam för att de inte vill ha för mycket folk, utan all marknadsföring har skett ryktesvägen. Själv fick jag nys om stället genom Adam, som driver resebyrån Världens resor. Jag är såå glad! Nu behöver jag aldrig gå till Lucky Garden mer!

Vi var där med Jonathan och hans ungar. Det var så härligt att höra bonussonen be om mer gröt med tusenåriga ägg, medan de andra barnen petade misstänksamt i den. Han älskar liksom jag den friterade tarotdumplingen och han åt en hel del av rättikakakan också. Och anka, som jag bitit bort skinn och kötthinnor från.

Lillan åt också med god aptit. Hon gillade även Tsai Siu Bo, ångbakta bullar med barbeque-fyllning.

Efteråt var vi en stund hos Jonathan. De har en jättefin lägenhet.

Jo, ägaren till restaurangen sa också att han varit på dimsum på Lucky Garden i många år innan han själv öppnade den hör krogen, och ibland fått vänta två timmar på maten. Två timmar! Jag berättade om min lilla kontrovers med servisen där och han gapade när han hörde att servitören skällt ut mig för att jag skällde på dem för förseningen. "Men du är ju gäst!" Ack, så härligt det är att möta förståelse...

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Brukar besöka Lucky Garden några gånger om året, ofta för dim-sum. Har genomgående bra erfarenheter, både av mat och personal. Möjligen kan man se en besökstopp på lördagar då väntetiden kan öka något.
/Bosse

10:37 AM, June 01, 2013  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se