January 24, 2006

skratt skägg kompis

Det finns människor som försvunnit ur ens liv, men som lämnat kvar spår i form av ett skratt, minnet av en kroppshållning, ett skägg eller en gångstil.

Det fanns en kille, pluggade vi ihop? Ja, det måste vi ha gjort. Förmodligen film. Han skrattade på ett särskilt sätt. Det lät lite ihåligt. Han var kompis till en kompis, men vem den kompisen var minns jag inte. Han hade ett sätt att dra upp axlarna och se väldigt belåten ut. Ändå trodde jag aldrig att han var belåten.

Jag undrar vad som blivit av honom. Han hade antydan till skägg.

Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det dar inlagget hade ju jag tankt skriva. Om folk som kommer och forsvinner, nastan sparlost. Nu har en san dar gammal skugga dykt upp, just en kompis till en kompis. De hade vaxt upp i Kenya tillsammans och hade ett valdigt speciellt sprak tillsammans, en blandning av svenska, swahili och engelska. Det visar sig att han jobbar for samma konsultforetag som jag, fast i Stockholm.

2:59 AM, January 25, 2006  
Blogger Miss Gillette said...

Vilken trevlig liten betraktelse. Den för nästan tankarna till Daniil Charms ögonblicksprosa. Ja, sannerligen sympatiskt!

9:09 PM, January 25, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Min nya chef visade sig vara gammal klasskamrat till min bror. Jag kände ej igen honom men nu när dagarna och går och jag iakttar hhonm vid kaffepauser väcks minnen till liv som jag inte visste om. Hans kroppspråk. Långt inne i medvetandet väcks en bild av en finnig kompis till brorsan som det då var lite synd om. Idag framgångsrik man med makt men nu ser jag bara den finnige spolingen. Det är Jennys syster Isapisa som skriver. Jag läser din blogg genom hennes. Hälsa din trevlige arkeoligman. Kram

6:51 PM, January 27, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se