February 1, 2006

Toppkandidaterna igår

Var det nån som såg, förutom jag? Skulle tro det va, så mycket förhandsreklam som de fått.

Jag tyckte första programmet var mycket lovande. Jag vill se resten också. Gillade juryn, Dominika Pezcynski är en sån där svårkategoriserad person som jag tycker kan vara intressant. Såg henne en gång på Bistro Sud, hon satt där med en man och ett barn och verkade mycket sorgsen. Kedjerökte. Jag tyckte synd om ungen. Bra med rökförbudet sen dess.

Christer Sturmark är jag mer skeptisk till, men han verkade funka bra i den juryn. Zanyar Adami är så himla charmig. För charmig. Han fick inte en syl i vädret.

Påminn mig om att skriva om kurder nån gång. Jag är helt fascinerad av alla dessa starka kurdiska ungdomar som bara kommer från ingenstans och är såååå jäkla självsäkra. Hur blir man sån? Vad gör de kurdiska föräldrarna rätt? Vad är det i deras kultur som fostrar så många starka personligheter? Jag skrev en krönika som typ sa: Vadå blattevåg, det är ju en kurdvåg. Men Metro köpte den inte. Strange. Not.

Det fanns förstås en kurd, en tjej, bland kandidaterna. Men min favorit just nu är han som pluggar juridik för att kunna försvara vänsterradikala demonstranter i framtiden. Han verkar så himla bra! (Och vad jag är bra på att uttrycka mig...kan så många ord, typ.)

Någon borde ha sagt åt Clara, den queerfeministiska högerliberalen, att pudra pannan och näsan innan hon satte sig framför kameran för en enskild intervju. Sen är jag nyfiken på hennes riktiga hudfärg. Men jag gillar hennes Dita von Teese-stajl.

Andra bloggar om: , ,

6 Comments:

Blogger Miss Gillette said...

Toppkandidaterna i vad då?

9:36 PM, February 01, 2006  
Blogger deeped said...

Just ja. Dita var det. Jag satt och funderad på vem det egentligen var som hon ville likna...

10:10 PM, February 01, 2006  
Blogger Amber said...

Hmm, jag tyckte av reklamen att döma, att det verkade vara ett rätt trist kolla-mit-ego-program. Ska titta nästa gång iaf.

10:59 AM, February 02, 2006  
Blogger Amber said...

Mitt, ska det vara...

11:00 AM, February 02, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Svensk politik av idag ÄR inte mycket mer än en dokusåpa, med ungefär lika djupa diskussioner och ställningstaganden som i ett mittiveckanavsnitt av "Big Brother".
Att försöka göra dokusåpa av politiska wannabees känns således väldigt urvattnat. Med eller utan Dominika.

Förresten, var är det matrelaterade innehållet nu då? Va? ;) Inte för att jag klagar. Mer kul när det spretar och överraskar.

1:25 PM, February 02, 2006  
Blogger Space babe said...

Jaja, jag ska skriva mer om mat... :-)

10:28 PM, February 02, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se