April 27, 2006

Currykyckling och sushi

Igår köpte jag en sous-vide-portionsrätt med ris och kyckling i currysås på Konsum. Det var riktigt gott. Smakade sådär mesigt bascurry-aktigt som i skolbespisningen. Jag älskade skolmaten, tycker den har oförtjänt dåligt rykte. Nu var det ett tag sen, men jag har bara en känsla av att det blivit bättre, inte sämre. Ibland är jag jätteavundsjuk på skolbarnen som inte behöver tänka på vad de ska käka till lunch, bara att gå till matsalen och få varm mat upplassat.

Senare åt jag en sushi från Sushi Zen, SKITGOD! Den var nästan bättre än Roppongis. Mindre vinäger i riset och roligare firrar. Mindre bitar som var perfekta att stoppa hela i munnen. En bidragande faktor till den goda smaken var kanske att sushin var väldigt rumstempererad, för jag var sen och den hade stått ett par timmar. Måste masa mig dit irl snart och inte bara köra avhämtning med kollegorna.

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Du gillar skolmat och sushi! Vi borde äta middag ihop ngn dag!

2:41 PM, April 27, 2006  
Blogger Space babe said...

Gärna, Ondskan!

3:47 PM, April 27, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se