May 11, 2006

Män och smink

Det är nåt konstigt med män och smink. Eller så är det så att naturlig skönhet kräver studium under längre tid och på nära håll.

Om jag har smink så får jag blickar. Om jag dessutom har rött läppstift så blir blickarna väldigt många och långa. Min man påpekar att det nog är en särskild kategori män som beter sig så. Ja, kanske ligger genomsnittet på 35+, men hur funkar det då, blir män mer attraherade av röda läppar ju äldre de blir? Eller kommer den här rödläppsgenerationen att dö ut så småningom?

När allt kommer omkring handlar det kanske bara om blommor och bin. Ju starkare färger, klarare kontraster; desto mer tilldragande blomma/kvinna. Ju äldre bi, desto mer närsynt och desperat.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har för mig att de gamla bina inte sticker så bra heller... :-) Nu får man väl hela antikristmaffian, eller nåt, på sig. :-/

Jag ÄR för jämställdhet mellan könen OCH jag är för att man ska få driva med ålder, kön, utseende - såvida man inte är allför personlig. Eller så...

Amber graa-roed.blogspot.com

11:50 AM, May 15, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se