June 15, 2006

Besvärlig kund

Läser hos Hedgehog att hon begärt pengarna tillbaka för dåliga Pringles. Häromdagen slog jag nog rekord i besvärlig-kund-beteende. Skulle lunchträffa Rickard på Teaterbaren, beställde in en av dagens rätter: fläskkarré med barbequesås och ugnstekt potatis. In kommer en fesljummen rätt bestående av några skivor segt fläsk och sega, skrynkliga potatisar. Barbequesåsen är nog direkt upphälld från nån flaska. Jag vet inte. Jag gillar inte BBQ-såser.

Jag försökte. Jag ät kanske två tuggor. Sen gick det bara inte. Jag gick till flickan bakom disken och sa som det var. Hon var jättevänlig och erbjöd mig en ny rätt eller pengarna tillbaka. Helt rätt attityd. Jag var tveksam, men hon sa att fisken (sejfilé med räk- och vinsås) just kommit ut ur ugnen och jag såg ju hur det ångade om den och jag var ju utsvulten (hoppat frulle som vanligt).

Hon sa särskilt åt mig att komma tillbaka om inte heller fisken smakade.

Efter ett par tuggor av fisken gick jag tillbaka. Fisken smakade som var målgruppen magsjuka pensionärer på dagcenter. Hur jag än försökte funkade det inte. Jag fick pengarna tillbaka. R käkade inte heller upp sin mat.

Jag drack en iste på Tehuset i Kungsan. Den var inte heller god, men jag orkade inte klaga mer den dagen.

(Är det nån mer än maken som noterat de många undermeningarna i rubriken: "Marie Laveau får godkänt!"?)

Uppdatering: Varför var isteet inte gott? Jo, för det smakade inget. Fick hälla i skitmkt socker och citron, men te smakade det ju fortfarande ej. Tycker faktiskt Liptons iste på flaska är godast. Mkt bättre än Nestlés.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Fisken smakade som var målgruppen magsjuka pensionärer på dagcenter."

Vilken underbar sågning :)

9:23 AM, June 18, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se