August 25, 2006

Politik

Vad ska ni rösta på?

Norman Fibbler skrev ett inlägg som påminde mig om min beslutsångest. Jag hatar att vara utseendefixerad, men jag står inte ut med tanken på att Pär Nuder ska regera. (Eller Göran Persson.) Nästan värt att rösta borgerligt bara därför.

Usch. Samtidigt så håller jag ju delvis med om att många av de borgerliga förslagen bara verkar gå ut på att de rika ska få behålla mer (fastighetsskatten), medan de fattiga ska hjälpa till och betala (pigavdrag).

Samtidigt (en gång till) så tycker jag ju också att man ska prova nya grepp i politiken för att se om det kanske sker ngt oväntat ur det. Som trängselskatten - ingen ville införa det, men när det tvingades på oss så insåg många att det faktiskt inte var så tokigt. Sen ska man naturligtvis inte stanna där, utan komplettera med ringleder och diverse annat (oj, jag låter som en miljöpartist eller sosse från Stadshuset).

Jag skrev detta som en kommentar till Fibbler, men har börjat tänka på att inte föra ovidkommande diskussioner och göra alltför långa inlägg i andras bloggar så de inte känner sig så våldgästade. Hänsynsfulla jag.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej! Jag tycker du ska läsa "När människan skapade världen" av Johan Norberg. Då skulle du nog inte ha så knasig syn på fastighetsskatt och vilka den påstås gynna och missgynna! Hej och kram från din bourgeoisiekamrat Kristina

8:37 AM, August 27, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se