August 17, 2006

Icke-manipulerade bilder



Köpte en kvällstidning igår. Råkade se den här bilden i ögonvrån när jag bläddrade och tänkte: "Fan, vad taskigt av Expressen att photoshopa in Lars Danielssons ansikte på två identiskt klädda kvinnor. Och VARFÖR? Vad har han nu gjort?"

När jag väl läste artikeln visade sig ansiktena tillhöra kvinnorna, som är tvillingar.

Det mest tragiska är fotot längre ner i texten, på dem som barn. Ytterligare en bekräftelse på min fördom att engelskmän/kvinnor är extremt söta som barn, inte lika söta som vuxna.



Har ni förresten sett den intressanta artikelserien på Insidan om utsidan? Jag vill jobba där. På Insidan alltså. Det är nog min drömarbetsplats. De har jämt artiklar om sånt som jag går och grubblar på.

Andra bloggar om: , , ,

14 Comments:

Blogger Hanna said...

AHAHAHAHAHA. Åh, så fantastiskt roligt.

10:29 AM, August 17, 2006  
Blogger Space babe said...

Visst e det bra? Jag tycker det här är min bästa blogg-post någonsin.

10:50 AM, August 17, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hehe, nästan som ett svar på min post :D Kul.

10:19 PM, August 17, 2006  
Blogger Martin said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:54 AM, August 18, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag vet, jag var inspirerad av den!

8:56 AM, August 18, 2006  
Blogger Hanna said...

då och då går jag in hit och tittar på dem och skrattar. hahahahaha. fortfarande fantastiskt roligt.

10:07 AM, August 18, 2006  
Blogger jacobsteel said...

hahahahahahaha..... fan vad lysande! :D

4:17 PM, August 19, 2006  
Blogger rosa fluff said...

Jag tycker att de är söta som vuxna också.

12:35 PM, August 20, 2006  
Blogger Space babe said...

De = engelsmän/kvinnor i allmänhet eller dessa tvillingar? Om dessa tvillingar - är du ironisk?

6:45 PM, August 20, 2006  
Blogger rosa fluff said...

Jag tycker att tvillingarna är söta, jag är inte ironisk.

Storbritannien producerar flest snygga män i världen, (inte heller nu är jag ironisk)
Jag har förstått sen förut att jag inte alltid har samma skönhetsideal som andra..

Vi får ta en öl någon dag!
Det hade inte med saken att göra, men ändå.

7:25 PM, August 20, 2006  
Blogger Hanna said...

"Storbritannien producerar flest snygga män i världen.." MEN, grejen är att även om de här tvillingarna ser ut som Lars Danielsson är de alltså inte män. Det är bara som det ser ut.

9:46 PM, August 20, 2006  
Blogger rosa fluff said...

Okej, jag får väl limma på Lars Danielsson då.

10:51 PM, August 20, 2006  
Blogger Martin said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:01 PM, August 20, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Ondskan: Du är så rolig!
Rosa fluff: Du är en mycket sjuuuuk människa. Gärna öl nån dag. Och dans.

11:03 PM, August 20, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se