August 25, 2006

Mulna dagar

Igår Engelkes med Tommy, Ondskan och Jenny. Jättemysigt. I början var det lite läskigt, för hon såg så ensam och tragisk ut. När hon blottade busken höll jag andan. Jaha, ska vi ha det på det viset? Varför??? Blev lite besviken. Varför måste man blotta könet för att vara liksom ... seriös? Är det där allting står på spel? Är det inte giltigt annars?

Sen drog hon igång sin Wagner-parodi, och den var JÄTTEROLIG! Önskar jag sett hela showen när den gick på Dansens hus. Intressant också att inte veta var Wagner tog slut och hon började ("My father was in the ship building business, mostly small ships - small business. My mother was a semi-goddess, and as all semi-goddesses she needed an assistant, and that was me.")

Hon sjöng överraskande bra. Sångerna var väl sådär textmässigt, men allt som allt var det en rolig upplevelse. Hon är så vacker! En riktig amazon. Plus att det alltid är roligt när en kvinna tar plats och driver med sitt yttre och vågar vara. Undrar om det har tagit henne lång tid? Hon är ju ändå minst 45. Sen finns det ju kvinnor som börjar när de är yngre, som Regina Lund t ex. Henne har jag dock aldrig sett på scen. På tv är hon en medioker skådis. I rättvisans namn tycker jag de flesta man känner igen är rätt mediokra skådisar. Jag gillar nog bäst filmer där jag inte känner igen skådisarna. Fast ibland, när skådisarna är bra, så glömmer man tillslut deras kändispersona och går upp i rollfiguren. Det har hänt t ex när jag såg Sissy Spacek i In the Bedroom. Det blir nog lättare när skådisarna blir gamla. Charlotte Rampling var strålande i både Under sanden och Swimmingpool.

Idag är det mulet. Igår shoppade syster, päronen och jag godis till den andra systern i Kina. Päronen började bråka om vilken sorts choklad de skulle ha. Mamma fick tårar i ögonen och sa att det var pappas fel att hon har Parkinson. Jag förbannade i mitt stilla sinne alla i Kina som vill ha choklad från Sverige.

Det hela slutade med att pappa beklagade sig för syster medan de går till Konsum, mamma för mig. Jag berättar alla episoder om relationsgnissel jag överhuvudtaget kan komma ihåg som kompisar berättat för mig, eller som jag upplevt själv. Jag tror på att dela med sig av sina trubbel. Delad trubbel är halv trubbel.

Sen kom pappa med morotsjuice till mamma. Hon tog emot den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se