August 19, 2006

Hur är du + bloggar + kul grejor

Stål-Jacob gav mig en länk till ett test som verkar kul. Så härmed ber jag nu er som känner mig att gå in och fylla i vad ni tycker karaktäriserar mig. Ni andra får också, om ni känner er roade.

Först var det omöjligt att välja bland egenskaperna, sen lättare. Men så fort jag hade valt färdigt så ångrade jag mig naturligtvis. Kind och symapthetic är ju nästan utbytbara. Reflective och searching också. Jag har läst hos några andra bloggare att de tycker sin bloggpersona vara mkt snällare och mesigare än deras riktiga jag. Jag tycker tvärtom att jag är hårdare i bloggen. Det är mitt verklighetsgym.

Ondskan beskrev bloggvärlden så bra, som ett cocktail-party där man går omkring och minglar. Det går att spinna vidare på: det är ett cocktailparty som pågår dygnet runt och man väljer själv i vilka små grupper man lämnar spår för att man vill bli uppsökt igen. Vad mer? Precis som på partyn försöker man ge det bästa intrycket av sig själv. Samtidigt är det ju så att folk som blottar sina svagheter är de som är mest intressanta. I alla fall om de blottar sina svagheter på ett välartikulerat sätt.

Det har hänt massa kul saker. Jag ska börja skriva för en konsttidskrift i Kina och jag ska försöka få hit en utställning. En resa är bokad till Kina och i den ingår fem dagar i Hanoi (hoppas det finns billiga charter dit från Shanghai, jag räknar med det!) för att hälsa på Zornkvinnan som länge skrev min absoluta favoritblogg. Under Kinavistelsen ska jag gå på kurs i kinesiskt måleri. Det ska bli sååå kul. Och ingenting får hindra mig. Det handlar kanske om 2 timmar per dag. Det måste gå!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ooooohhh så avis på att du skall åka till asien, och att hälsa på Z-kvinnan dessutom!

Och dit och få henne att förstå att hon borde återuppliva sin blogg. Många är det som saknar den.

Jag uppskattar din blog mycket också, keep rocking.

12:30 AM, August 25, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Eh, Martin? Jag vet att jag tjatar mycket (tva SONER satter sina spar): Du och L borde komma ocksa. Vad vantar ni pa???

Space b: ungefar vilka datum ar det? Sa jag preliminart kan boka gasthuset alltsa. Och som nagon klok person sa ta ut sa mycket gladje som mojligt i forskott eftersom man da ar saker pa att fa den (gladjen alltsa). Men fem dar... ok, P maste fa laga atminstone EN middag... da ar det bara typ 9 maltider kvar och jag har kanske 20 restauranger jag vill ta med er till... hrm. Planning needed.

8:30 AM, August 25, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se