October 10, 2006

Livet från den ljusa sidan

När det känns tungt ger det mig oerhörd tillfredställelse att t ex betala dagisräkningen och tänka: Jag har i alla fall mer ordning på mitt liv än Mona Sahlin hade.

En annan bra grej: Jag behöver i alla fall inte gå ner i vikt. Haha, tänk om jag hade förstått det när jag var tonåring eller i tidiga 20-årsåldern. Så mkt ångest det hade sparat mig. Så mycket energi som jag kunnat använda till ... ännu mer läsning.

Men jag skulle behöva träna. Och skriva, och umgås, och städa...

5 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Det finns mycket jag önskar att jag hade vetat/förstått när jag var yngre. Det blir särskilt tydligt om man som jag umgås mycket med "tjugonåntingare".

4:58 PM, October 10, 2006  
Blogger Space babe said...

Jag bara väntar på den dag då jag inser att jag inte behöver behaga alla, eller verka framgångsrik, eller snygg heller.

10:39 PM, October 10, 2006  
Blogger rosa fluff said...

oj, kan man inse det?

1:01 AM, October 11, 2006  
Blogger Morelli said...

...nej...den dagen verkar aldrig komma
hälsar Jenny+40

8:09 PM, October 11, 2006  
Blogger Hanna said...

Betala räkningar är den stora höjdaren. I love. Sen kanske det är så att även om man har kvar sina konstiga måsten om behaga och framgångsrik, så kanske man iaf i klarsynta stunder lite kan se att EGENTLIGEN är detta inte nödvändigt, det ligger hos mig. Eller? (säger hon som blev så rädd när hon blev av med sitt framgångsjobb att hennes ben gick sönder)

8:33 AM, October 12, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se