October 10, 2006

Saker jag blivit glad av senast

I fredags när jag åkte hem efter en tjejmiddag så började en äldre fransman prata med mig. Han var från Tolouse och har jobbat som bagare (på patisserie?) i 30(?) år. Han är gift med en svenska som pluggar juridik. Hon och deras dotter satt också med. Frun fick översätta lite ibland, för jag fattade inte mkt av hans franska. Men han var jätteglad för att jag 1)pratade med honom 2)kunde lite franska ("Nästan ingen kan franska i Sverige!" Sa han förskräckt.)
Han sa att han lagar mat och städar hemma, för han är pensionär. Jag sa att han var en dröm.

Idag när jag åkte till Aspudden för att träffa en ekonomikunnig människa hade jag glömt mitt SL-kort hemma, så jag funderade som bäst på hur jag smidigt kunde ge bort det till någon behövande när en ung tjej frågade mig vilket tåg jag kom med.
- Det från stan, sa jag. Nästa tåg mot Norsborg går om 3 minuter.
Sen frågade jag om hon ville ha min biljett. Det ville hon. Hon blev skitglad och jag med. Avskyr när saker går till spillo.

Nyss blev jag jätteglad och småskrattade när jag lyssnade på Jennys Olle.

Jag blev också glad över att hitta texten till en av mina favoritlåtar hos Rosa Fluff. Nästa gång du går på Lloyd Cole-konsert, dra med mig!

3 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Absolut, jag drar med dig nästa gång!

4:48 PM, October 10, 2006  
Blogger rosa fluff said...

visste inte att du gillade Lloyd.

9:04 PM, October 10, 2006  
Blogger Space babe said...

Jag bara typ älskar Lloyd. Fast har egetnligen bara två plattor med honom, Rattlesnakes och den där med honom på framsidan överkorsad.

10:31 PM, October 10, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se