March 21, 2007

Hallo Africa!

Detta är helt underbart! En sudanesisk telekom-miljardär som heter Mo Ibrahim har instiftat ett pris till afrikanska ledare som verkar för demokrati och frivilligt lämnar ifrån sig makten. Detta är ett lyckopiller för världen! Förhoppningsvis. Hittat via Redaktörn!

Kolla vad mycket pengar!
The prize will consist of US$5 million dollars over 10 years and US$200,000 annually for life thereafter. There will be a further $200,000 a year made available for good causes espoused by the leader.

Labels: , ,

4 Comments:

Blogger Gitto said...

Kommer du på bloggträffen på onsdag?

4:04 PM, March 22, 2007  
Blogger Jessica said...

Jag kommer för övrigt också på bloggträffen :). Men om det här. Jag hoppas att det fungerar men om man ska se till historien så verkar det ganska mörkt får man väl säga...

11:12 AM, March 23, 2007  
Blogger Space babe said...

Jag tänkte också på det. Hur många länder finns i Afrika? Säg att det är 20-30. De kommer ändå få problem att hitta pristagare. Bättre ha det som globalt pris. Fast för typ 3e världen.

Japp jag kommer på träffen. Ska bli kul o ses! Sorry att jag är dålig på att läsa och kommentera i de flesta bloggar, bl a din. Tiden räcker inte till för oss deltidsarbetande
småbarnsmammor.

11:23 AM, March 23, 2007  
Blogger Space babe said...

Ok, räknat efter på Wiki. Det finns typ 53 länder, så det finns ett större urval än jag trodde. Men ljusare vet jag inte om det blev.

11:26 AM, March 23, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se