March 20, 2007

I väntan på nåt gott

Sitter på jobbet och väntar på att en kompis ska prata färdigt i telefon så vi kan luncha. Egentligen längtar jag hem till den unga katten som vi vaktar denna vecka. Hon är sååå fin, och jag är helt kär. Hon är som ett barn och skuttar efter mig vart jag än går, slänger jag nåt i papperskorgen stoppar hon nosen prompt efter. Hon får mig att skratta och le. Mycket hälsosamt.

Annars har jag just fått reda på att jag inte får ett av de två sommarjobben jag sökt. De hade haft extra många sökanden och bara tillsatt med folk som de kände sen förut. Fan också. Typiskt. Det var jobbet jag helst ville ha.

Om det är nån som vill lägga ut nåt frilansjobb på mig vore jag mycket tacksam. Särskilt i sommar.

Ska gå med i ett nätverk och se om det hjälper att träffa andra som kämpar med frilanseri.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se