March 9, 2007

Klokt om Bildts bloggande

Sydsvenskan verkar vara en djävligt bra tidning. Och vi som tycker att Bildt är mindre lämplig som utrikesministern borde gå in och säga detta på hans blogg. Han kan inte få fortsätta stå oemotsagd på sin blogg. Inte heller bör han få tiga ihjäl sina tvivelaktiga affärer. Därför, gå in och säg emot honom. Jag tänker gå in och säga min mening så fort han gjort ett nytt inlägg, för att komma bland de första kommentarerna.

Uppdatering: Nu har jag lämnat kommentar. Jag väntar mig nu många löjliga personangrepp på min egen blogg av den typ som jag redan fått på Bildts blogg. Som tur är har jag numera lärt mig att strunta i att gå i clinch med puckon. Och för alla er som inte läst Göran Rosenbergs text om Carl Bildts affärer, gör det.

Labels: , , , ,

8 Comments:

Blogger Smarta Sara said...

Jag tycker om möjligt ännu sämre om Göran Rosenberg än om Carl Bildt.

Vem ska man tro på?

En lögnhals till utrikesminister eller en proppmätt journalist som enbart tror på sig själv och vägrar lyssna till andra?

7:18 PM, March 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hej Mathimlen!

Jag är inte fullt insatt i debatten. Kan du vara så snäll att förklara för mig.

1. Vilka av Carl Bildts aktier som inte är tillåtna. Är olja okej? Är SAAB (vapenindustrin) okej? Läkemedelsbranschen (som inte subventionerar malaria och bromsmediciner i vidare usträckning)? Kemiska industrin (som smutsar ner så förskräckligt)?

2. Vilka av dessa som INTE finns i tex de stora svenska fonder som hanterar våra pensioner (finns de där så är vi alla lika skyldiga, no?).

3. Vilka aktier han Carl Bildt har kvar (officiella uppgifter, antar jag?).

4. Din mening om det Expressen-ledda drev för att försöka tvinga bort Carl Bildt från sin post, det har kommit fram att de flesta inblandade journalister faktiskt är gamla kompisar med varandra och har bindningar till samma förlag.

5. Din kommentar på Bertil Torekulls anfall på Carl Bildt i DN debatt, där han säger att Carl Bildt inte borde få blogga.


Tack på förhand! Jag utgår från att du har din åsikt underbyggd på fakta, så därför lätt kan hjälpa mig få reda på varför jag borde tycka illa om Carl Bildt. För jag ska väl inte bara nöja mig med att en annan människa på internet säger åt mig så?

Jag återkommer om en vecka, och ser om du, likt Carl Bildt, läser dina kommentarer.

Mvh

riksha

7:30 PM, March 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Pucko.

8:28 PM, March 09, 2007  
Blogger Lagers tabberas said...

Spacebaben - va arg Du låter!

10:04 PM, March 09, 2007  
Blogger Jens said...

Läs gärna Tom Alandhs krönika om Bildt i GP:s Två Dagar, väldigt bra. Tror inte att den finns på nätet men du kan hitta den på mediearkivet om du inte har tillgång till tidningen

1:29 PM, March 10, 2007  
Blogger Jens said...

Han har nog hjärtat på rätta stället men man behöver nog inte luta åt något särskilt håll för att inse att Bildt måste avgå.

7:15 PM, March 11, 2007  
Blogger Hanna said...

Hej Space Babe!
Jag har bara en sak att invända mot inlägget: Sydsvenskan är INTE en jävligt bra tidning. Det där var en bra artikel, tyckte jag. Men för övrigt, nej. Från en som vuxit upp med Sydsvenskan.

1:20 PM, March 15, 2007  
Blogger Space babe said...

OK, Ondskan, jag rättar mig efter dig.

4:30 PM, March 15, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se