February 19, 2007

Ett lunchtips till

Jag samlar på bra lunchställen. Åh, vad jag saknar Opus. Efter ägarbytet har de visserligen fortfarande lunchöppet, men inte längre en ständigt varierande lunchmeny.

Bra lunchställen är enligt mig ställen med goda luncher. Sen skiter jag fullständigt i GI och fettsnålhet etc. Iofs så tror jag inte att jag skulle (i längden) gilla mat som dryper av fett i onödan. Fettet ska spela roll.

Jo, Smarta Sara rekommenderar Pontus by the sea (Skeppsbron 2). Den lunchen är dessutom billigare (89 kr) än Morningtons och ligger praktiskt taget på söder!

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger Morelli said...

DÄR ska vi luncha- särskilt när jag börjar på riddarholmen!

7:10 PM, February 19, 2007  
Blogger Jessica said...

har inte de där restaurangerna inne i Gamla stan rätt bra luncherbjudanden? Strykjärnet m.fl.

7:48 PM, February 19, 2007  
Blogger Smarta Sara said...

Pontus regerar! Eller Myllymäki kanske man ska söga, för det är ju Årets Kock som lagar maten.

8:39 PM, February 19, 2007  
Blogger Hanna said...

Seyhmus vegatariska! Varvsg 29. Fantastiskt gott.

9:43 PM, February 19, 2007  
Blogger Space babe said...

Jessika: Jag trodde Strykjärnet var ett ställe på Söder?

Ondskan: Ja, Seyhmus måste jag prova. Lisa har hyllat stället tidigare.

12:28 PM, February 20, 2007  
Blogger Jessica said...

Jag bor inte i Stockholm längre. Hence, geografisk förvirring :).

11:56 AM, February 23, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se