February 23, 2007

Lose him, girlfriend

Hon satt och sminkade sig på tunnelbanan. Blek läppglans på läppar redan bemålade med så färglös rosa att den ser vit ut mot hennes orange-tonade underlagskräm. Läppstiftet är ett sånt som man kan öppna i bägge ändar uppdelat i färg och glans. Så ringde telefonen:
- Heeej, asså du anar inte. Jo, jag ringde honom igen och tillslut så svarade han igår kväll. Jag ba "eh hej", han ba skrattade: "Vad e det me dig", jag ba: "Skönt att höra att du mår bra i alla fall, för jag blev faktiskt orolig", han ba "det har varit så sjukt mkt", han hade typ inte orkat svara i telefonen i flera dar för så många hade ringt o stört honom så han kunde inte va i fred på lektionerna, sen hade han typ somnat hos sin bror igår och sen gått hem och bara däckat igen, jag ba "aha, men kan du ses imorrn kväll eller", han ba "det e kört asså", men han sa att jag kunde komma på morgonen, jag ba: "va", jag har typ aldrig gjort nåt sånt förut, o min brorsa ba: "Drömde jag eller var du uppe skittidigt", men jag stack faktiskt till honom. Kolla, jag tog tåget klockan sju, sen ringde jag honom från porten och han fick komma o öppna, han låg fortfarande o sov, men jag ba: "Nu får du komma ner och öppna". Å det va skitmysigt, du vet hur dom e när dom e nyvakna...Han var värsta söt... Jag var där från kvart i åtta till tie. (paus) Jag tittade till och med i hans lådor och skåp, för jag lagade lite mat. Jag ba: "Fick du några klappar 'ra på din födelsedag?" Han ba: "Nä, inte en enda." Men han tittade typ konstigt på mig, o när jag vände mig om o tittade igen så log han skitkonstigt. Jag vet inte om han bara håller masken o låssas att han inte fick paketet. För han tittade till och med i brevlådan när vi stack och den var tom...

Då var jag framme vid min station och klev av.

Killar som inte ringer är inget att ha. Men det var helt fascinerande att lyssna. Lite enerverande också om jag ska va ärlig. Men jag ville veta mer.

Labels: , , ,

5 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Men om man är blyg -Som jag tex... är man automatskt diskad på dejtingarenan då?

9:56 PM, February 23, 2007  
Blogger Space babe said...

Nejdå, det är när killar som man har nåt ihop med inte ringer som man kan vara säker på att han inte bryr sig.

10:18 PM, February 23, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Finns det såna?


//Norman

12:26 PM, February 24, 2007  
Blogger Space babe said...

Mäh, Norman, fråga vilken tjej som helst i din omgivning (kanske inte din dotter...)!

8:05 PM, February 25, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Ja, jag vet att jag kanske är naiv, men va faaaan! Så gör man väl inte!!

//Norman

6:37 PM, February 26, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se