April 8, 2007

Berns = asiat

Är det någon som förstått att hela stora Berns sen nåt år tillbaka har helt och hållet asiatiskt tema? Tydligen så består menyn av över 100 asiatiska rätter. De ska till och med göra sin egen tofu. Någon som testat?

Ledningen ska även ha funderat på att importera en nattklubbsinterör från Shanghai och montera upp den bit för bit. Fast det undrar jag verkligen om det vore så lyckat. Jag förstår att man önskar sig en stämning typ 30-talets Shanghai, problemet är väl om detn öht finns någon sådan inredning kvar (utom möjligen på Peace Hotel). De nattklubbar jag sett i Kina har varit ganska muggiga.

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag har aldrig varit där så jag ska väl inte säga så mycket om kvalitet. Men rent generellt, säger väl 100 rätter inte sådär jättemycket om kvaliteten. Då äter jag hellre på pekingankerestaurang. Man vet att man "bara" får pekinganka. Den pekinganka man får är desto bättre.

5:38 PM, April 08, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Det låter... osannolikt. Men där finns en anrik historia. På Berns låg Sveriges första kinesiska restaurang. Där gick jag i min ungdom. Nä, det gjorde jag inte men jag var på Berns kinesiska när det låg utlokaliserat vid Kornhamnstorg.

12:15 AM, April 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Jag har varit där och tycker att det var sådär. Sushin är däremot riktigt bra. Tror att de hämtat sushikocken från Ljunggrens.

4:41 PM, April 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Det vore verkligen jättecoolt att få lite 30-tal i Shanghai till Stockholm, men det verkar konstigt att förlägga det till ett ställe som faktiskt har en egen anrik historia.

10:51 PM, April 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hej, när jag var ung låg Berns kinesiska vid Kornhamnstorg och jag minns att den låg en hörna, medan maken hävdar att den låg där Kleins ligger nu. Kan någon upplysa oss!
Hälsningar
Kersti (mamma till Åsa)

9:44 PM, November 28, 2008  
Blogger Space babe said...

Hej Kersti! Kul att du hittade till mig!
Det är du som har rätt. Berns kinesiska flyttade till hörnet av Kornhamnstorg som sedermera blev nuvarande Formosa. (Jag har inte varit där sen de bytte ägare för nåt/två år sen, men de förra var rätt bra taiwaneser. De har numera krogen Grand Palace vid Finnboda varv. Man måste nog prata med dem rätt mkt innan för att vara säker på att få god mat.)

9:55 PM, November 29, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se