January 7, 2008

Grönt nyårslöfte

Ni har väl inte missat att Lisa Matälskaren startat Taffel med några andra superduperbra skribenter, matbloggare, kockar, webdesigner etc? Här uppmanar hon till gröna nyårslöften i sin blogg på Taffel och jag hörsammar genast:

1. Under 2008 ska även jag börja sopsortera metall. Usch vad jobbigt... jag har ingen bra sopstation nära mig.

2. Fortsätta att aldrig flyga inrikes.

3. Fortsätta att titta på var grönsaker, frukt och charkvaror är producerade för att så långt som möjligt köpa närproducerat.

4. Prova att köpa fläsk från en grisbonde i Stockholmsregionen.

5. Prova lådleverans från Årstiderna.com, men är det egentligen så miljövänligt, jämfört med att jag själv cyklar/går till affären och handlar det jag vill ha? Fast ekologiskt är det ju så det förslår.

6. Försöka få lite rester från Lisa... Och att själv bli bättre på att ta till vara grönsakerna i min kyl.

Labels: ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Beträffande Ditt inlägg hos Tabberaset om balsamvinäger.

Jag antager att Du själv hellre använder den goda chinkiangvinägern

5:48 PM, January 13, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se