February 11, 2008

Konst i familjen!


AAAAAAAAAAHHHHHH! Min snygge, duktige svåger Peter Köhler ställer ut på galleri Magnus Karlsson!!!!!!!! 15 - 17 feb, kort som fan, men gå dit och KÖÖÖÖP gärna också!!! Adress Fredsg 12
Öppettider:
Fre 15 feb 12-19
Lör 15 feb 12-20
Sön 17 feb 12-18
Träffade förresten konstnären Monika Marklinger för ett tag sen och hon sa att min svåger är en av de bästa bildkonstnärerna hon vet i Sverige. När jag frågade vad som var så bra med hans tavlor, för själv är jag mest lutad åt föreställande konst och har väldigt svårt för att förstå och uppskatta abstrakta motiv, då sa hon att det är väldigt svårt att beskriva varför man gillar nåt eller varför det är bra, men att hans tavlor är vackra, intressanta och nyskapande! Hon sa också att många amatörer gärna vill "förstå" konst. Och att när de målar så har de en bild inom sig som de försöker föra över på duken, men hon menar att om man har målat ett tag så funkar det inte så längre, utan då bara följer man en process som man många gånger inte planerat eller tänkt ut, och därför är det ganska meningslöst att fråga vissa konstnärer "hur har du tänkt här?" eller "vad är det för tema" osv.

Jag kan säga att jag är definitivt en amatör. Fast jag tror att det kan vara helt olika tillvägagångssätt, det behöver liksom inte vara av sämre kvalitet. T ex John Currin som Jenny uppmärksammade mig på verkar ju ha väldigt planerade bilder, men inte är det sämre konst.

Fick för övrigt Monikas katalog som verkar jätterolig och som jag ska lusläsa snart.
EFTERLYSNING! Jag och mina ateljévänner har åkt ut ur våra 25 kvm i andrahand vid Hornstull. En av oss har fått 1:a-handskontrakt i Älvsjö och två av oss är ute efter en lämplig lokal. Den behöver inte vara så stor, 15 kvm räcker. Och vi gör inte mkt väsen av oss och har inte så mkt prylar.

Labels: ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

亲爱的Yusie,
我仍然在迁徙的喜悦中。其实,住在哪里都有它好的方面。不过现在老实说多亏阳光的福,让我觉得照顾小孩比较方便。我们想来都已经习惯了这里,因为孩子们开心,所以觉得一切都好。
新年我们和邻居三个家庭去了马来西亚的Desaru度假。那是靠海的地方,也有游泳池,除了长长的沙滩还有给孩子准备的小沙坑,花园里有儿童游戏场,鸡舍,兔子家,我和孩子们一样兴奋,喜欢那里。
我也经常的想起你。祝你和家人一切都好,希望你们能来新加坡度假!

3:41 PM, February 11, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se