February 11, 2008

Skryt, skryt

Titta här vilken trevlig artikel! Skribenten hade även en grej om kinesiska nyåret i DN På stan i torsdags.

Jag har börjat i min gamla kör igen. När jag första gångne gick med 2001 bestod den av en tapper skara på kanske 10 medelålders, mest äldre kvinnor. Jag drog säkert ner snittåldern med 10, 20 år då. Efter barnledigheten 2005 fick jag inte ihop tiden och slutade, dessutom var jag trött på repertoaren.

Nu är kören bara en spillra av den spillra den redan var, vilket passar mig. Då får jag sjunga mycket och höras. Jag ska t ex få sjunga Ave Maria och verssolo på en annan Marialåt på Maria Bebådelsedag 9 mars. Hurra! Eftersom jag tänker ställa upp i Idol måste jag sjunga så mycket solo som möjligt för att öva upp min publiktolerans.

Labels:

2 Comments:

Blogger Jenny Morelli said...

MKT trevlig artikel!!heja!

8:44 PM, February 12, 2008  
Blogger Lagers tabberas said...

Det var väl en artikel skriven utifrån kunskap, men den gillades inte alls av matkollegan "matälskaren" som sågar Dina omdömen jäms fotknölarna

12:13 PM, March 01, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se