February 8, 2008

Hattori Sushi Devil har sjangserat

Idag tränade jag för första gången på två veckor. Det har bara blivit en gång i veckan hittills i år, men jag ska försöka utöka till åtminstone två ggr. Jag blir pigg av att träna. Men förra veckan jobbade jag så många morgonpass, så jag orkade helt enkelt inte släpa mig till jympan dessutom. Och denna vecka lite samma sak.

Nu till saken. HSD har blivit betydligt sämre än sist jag var där. Riskuddarna till nigirisarna är alldeles för stora, man tappar för mycket fisksmak. Rullarna kändes också slentrianmässiga, lax med avokado. De små duttarna med rom eller såser av olika slag på nigiribitarna var också väldigt oinspirerade. Räkan hade en majonnäsbaserad såsklick, sen var det nog bara ena laxbiten och en vit fisk som hade lite grön småkornig rom på sig. Den enda grönsaken som kom med var en bit tråkig persilja. Filmgubben, du som är gift med en japanska, säg mig, är verkligen persilja comme-il-faut på sushi?

Nä, HSD börjar kännas som en dussinsushi. Den stora skillnaden är att de är dyrare.

Labels: , ,

5 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag har hört det också -- med den stora skillnaden att jag in te har varit där. Det är problemet när man låter ett rykte gå en åt huvudet. Vad sägs om koreanskt på Arirang nästa gång jag är tämligen frisk (dvs inte för läkarbesök) och i Stockholm? Eller Roppongi?

10:46 PM, February 08, 2008  
Blogger Jessica said...

Jag har inte varit där sedan de började bli sämre menade jag.

10:47 PM, February 08, 2008  
Blogger Anne said...

De har en ny kock - jag gissar att det är det som är skillnaden.. Den ligger ute till försäljning också. (Min svåger äger Hattori.)

11:52 AM, February 09, 2008  
Blogger Space babe said...

Jessika! Gärna Arirang, eller Lao Wai för den delen. Roppongi är jag skeptisk mot, men jag har iofs inte ätit så mkt annat än sushi där, och en sushistrut jag fick där var inte frasig.

anne: Jag tyckte mig se deras gamla kock Peter (?) där, han var väl med och startade upp det? Han hade iaf kockmössa och är samma person som jag sett på Akki från början. Varför ska de sälja? Det gick väl hur bra som helst?

1:33 PM, February 09, 2008  
Blogger Anne said...

Det är Peter som är svågern (har röd kockjacka), men de har anställt en till kock på sistone. (Igen.) Det går jättebra, men de vill gå vidare till nya jaktmarker, så att säga.. :) Jag ska dit i eftermiddag, jag lovar att framföra klagomålen.

8:45 AM, February 11, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se