May 7, 2008

Bistro Berns


M Jenny. God mat o vin. Mkt bättre kan man inte ha d.


Tillägg: Jenny åt Boeuf Bourguignonne. Den kom med smörstinn potatismos och smakade helt fantastiskt. Jag fick smaka en tugga och tittade sedan girigt på den resten av måltiden. Det som är tråkigt med västerländsk mat är att man bara får en rätt var and this is it. Man kan inte blanda och ge smaker på egen hand från ett smörgåsbord av rätter (utom när det är just smörgåsbord då...).
Jag åt kalvlägg med salvia och primörer. Den var stor som mitt huvud. Jag tror jag åt en månads ranson av nötkött på en kväll, sedan jag fyllt på med en hamburgare på McD innan hemfärd. Jag måste verkligen sluta mitt svullande. Kan det bero på att jag inte äter frukost, tro? Då blir man sådär hungrig på kvällen istället.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se