May 7, 2008

Min lunch idag



Strimlad kinakål wokad med friterad tofu, det blir väldigt milt i smaken, men jag gillar det. Jag köper färdigfriterad tofu på Omi eller Nordic Chines. Det där bruna är anka, benfri och bara att värma i ugn eller i stekpanna, köper det djupfryst i kinaaffär. Den där sweet plum såsen är helt underbar, tycker jag. Dessutom helt utan konstiga ingredienser!

Efter att ha läst att Lisa har oräkneliga senapsburkar (själv har jag ju tack och lov, delvis, en man som avskyr fulla kylskåp och skåp. vilket gör att jag inte fyller dem riktigt så fulla som jag skulle göra om jag fick härja ohämmat) så gick jag också på senapsjakt, dock bara på Hemköp. Är så irriterad på att min dijonsenap av gängse modell från Ica innehåller konserveringsmedel. På Hemköp hittade jag nåt från USA i plastflarra som skröt med typ "traditional yellow mustard" utan färger och konserveringsmedel. Det låter ju väldigt trevligt, ska prova när mina burkar hemmavid är slut.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se