October 19, 2010

Livet på internet

Häromveckan var det en kille som tog sitt liv live på Internet. Han hade berättat om sina planer på Flashback. Många försökte avråda honom, men han fick en del uppmuntrande tillrop också.

Jag trodde knappt mina öron när jag hörde det här på radion, för jag hade nämligen nyligen sett filmen Untracable på SVT. Den handlar om en seriemördare som låter sina offer långsamt dö under vedervärdiga plågor medan allt sänds på nätet. Och ju fler som tittar desto mer ex v saltsyra sätts till vattentanken där offret sitter, eller desto starkare blir lampan som bränner sönder offrets hud.

Jag tänkte faktiskt då att det här är nog inte så långt bort. Och det var det inte.

Jonas Thente skrev en krönika om händelsen.

Läs även andra bloggares åsikter om

2 Comments:

Blogger Mikkan said...

Absurt, jag såg också den där filmen häromhelgen och gjorde kopplingen sen när flashbacksjälvmordet kom. Mycket obehaglig känsla.

7:14 PM, October 31, 2010  
Blogger Space babe said...

Usch ja... hoppas det här var sista gången det hände. Men risken är väl att det blir fler.

8:21 PM, November 05, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se