November 8, 2005

Meningen med bloggar

är att bli läst, har jag förstått efter att ha förgäves kollat efter kommentarer på min egen blogg så fort jag varit i närheten av en dator med bredband. Jag ÄLSKAR när folk kommenterar eller nämner min blogg i sina egna bloggar.

Maken är sur och sårad över mitt sätt att skriva om honom, så hädanefter läser han inte Mathimlen.

Hittar massa bloggar medan jag strövar vidare på bloggstigen, t ex Matälskaren, Mat och blommor och Lyckliga Lisa. Mat och kläder. Det är livet. Dock inte nödvändigtvis i den ordningen.

Jag borde egentligen hålla tyst om det, men ni är ju inte så många och de flesta av er drar inte samma storlek som jag - HM kommer att ha premiär för sina Stella McCartney-kläder på torsdag!!! Gissa vem som kommer att stå vid en väl vald HM-butik vid öppningsdags...

3 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Visst ger det en kick att få kommentarer! Jag själv blev alldeles till mig i trasorna när du nämnde mig några inlägg ner... :-) Att någon överhuvud taget tycker det jag skriver om - mitt liv - är intressant, tycker jag är fascinerande. Att någon kommer tillbaka och läser mer; ännu mer fascinerande...

11:02 PM, November 08, 2005  
Blogger Amber said...

Hmm, jag förstår att du vill bli både läst, omnämnd och kommenterad. Don´t we all?! Fast jag undrar om de flesta bloggare egentligen skriver så intressant - eller bra.
Du skriver, enligt min åsikt, bra och nära ditt/ett liv som man kan begripa.
Frågorna för mig är: Hur hittar man fler "vardagsbloggar" och vad är det som gör det värt att läsa/skriva just den bloggen? En personlig röst, en viss del igenkännande, ja. Men där måste också finnas en del som man undrar över, avundas eller har roligt åt, gissar jag.
Läste en bloggare, minns nu inte hans namn, har adressen på hemdatorn, som skriver från New York. Ska plocka fram adressen så får du läsa - jag vet inte vad jag ska tycka om den.
Metabloggeri...

1:18 PM, November 09, 2005  
Anonymous Anonymous said...

JAG läser ibland, men är som många dålig på att lämna spår efter mig. Hej iallafall!

1:10 PM, November 30, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se