November 28, 2005

Nya bloggar på min måste-läsa-lista

Deep edition av Deep Ed som lämnat kommentarer här. Hans Researcher.se är perfekt för en sucker-for-media mm-info som jag, mer Resumé än Redaktörn som skriver roligt och initierat om journalistiskt media. Via hans blogg läste jag lite i Virtanens blogg som är fövånansvärt sympatisk. Alltså, jag återkommer till det här: det finns otroligt många som skriver bra och intresseväckande. Kanske inte alltid. Men ofta. Så hur hinna läsa alla? Inte. Man får hoppa från tuva till tuva och ibland landar man på fötterna, ibland på näsan, som i Takeshi's Castle, det galna japanska lekprogrammet som jag hört talas om, och som Samuel och jag såg på svärfars tv i Chiswick.

Lyckades ej rss-feeda Ebba von Sydows blogg på Veckorevyn. Jag märker att jag liksom inte riktigt vill skriva Ebbas blogg, för det känns för intimt, som om jag ser henne som en kompis. Hon ger bra modetips, men jag tror inte att hon skulle vara en riktig kompis, även om jag förstår att hon måste utge sig för att vara det i sina texter. Hm...skulle man kanske kunna säga det samma om mig? Eller om alla som skriver? Återkommer i ämnet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se