December 31, 2005

Alfapet-vinnare här!!!

Jag spelade mitt livs första Alfapet med Tor och Martin tredjedag jul, istället för att åka till Monika som jag föresatt mig. Har lite dåligt samvete för det.

Jag vann! Inledde svagt, med LOOPAR (11 poäng). Trodde det var bra, men så kom Martin och Tor med 13 resp 15 poäng. Senare fick de till både 25 och 32 poäng, medan jag hängde på sköra trådar med 5 och 7. Ett tag hade jag BARA konsonanter! Bl a C, X och massor med D.

Plötsligt såg jag att jag kunde lägga ROCK. Det blev många poäng, men det bästa var ändå att jag la en bokstav som jag glömt nu som åt två håll såg till att jag fick dubbla poäng för orden. Så jag fick 50 POÄNG!!! Det var KEX eller nåt liknande, rätt kort. Det hela slutade med att jag vann med 270, Martin fick 232 och Tor knep jumboplatsen (härligt att få uttrycka sig så...om någon annan hehehe) med 192. Han tänkte längst också. Men han är filosof. Hahaha.

Åhhh, vad jag är en dålig vinnare. Jag är nog ännu sämre förlorare. Martin säger att han är jättestolt över mig. Ja, hellre att han är stolt över mig än jag över honom, hehe.

Gud, nu måste jag skärpa mig. Bli en bättre människa till nästa år. Om några timmar. I några timmar.

5 Comments:

Blogger Morelli said...

Gott nytt år kära mathimlen med familj.! njut av goda maten- jag träffar inte heller några vänner nuförtiden nästan---publicerar nyårsbild o nyårslöfte snart...min martin säger nu att han o olle bara är staffagefigurer...fast han är inte säker på att det heter så..skuggfigurer...så jag måste gå och göra efterrätt...."gino" till 20 pers...

4:50 PM, December 31, 2005  
Blogger Amber said...

Nä, bli inte en bättre människa! Det blir för trist. Man ska vara litet jobbig och opp och ner - det gör livet spännande (för oss andra iaf).
Gott Nytt År!

11:15 PM, December 31, 2005  
Anonymous Anonymous said...

Hade tänkt skriva att du hann bryta ditt bloggnyårslöfte redan innan det nya året börjat, men lilla e påpekade att du ju faktiskt skrev om KEX. Och det är ju mat. -igt. Typ.

En alternativ lösning är att döpa om bloggen. ;)

7:22 PM, January 01, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Och - visst fan - GOTT NYTT ÅR!

7:23 PM, January 01, 2006  
Blogger Space babe said...

Jenny: Det heter staffagefigurer. Tror jag.

amber: Tycker som du, goda människa!

Daddy Fool: Vet du vad glad jag blev att jag skrivit KEX! Undrar hur långt man kan tänja på gränserna för mitt nyårslöfte - är "sluka" matrelaterat?

1:28 AM, January 03, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se