December 26, 2005

ARG!

Är skitirriterad på två saker:

1) folk som skriver prettoviktigt på obegripligt sätt, som inte verkar vilja ha någon läsekrets men som ändå blir hyllade, trots detta. Exempelvis Annika Korpi vars oläsliga debut heter Hevonen häst (Hevonens hund, skrev jag först. Hahaha!). Hittade den bland recensions-exen som blir allmängods på redaktionen då och då. Hade hört talas om den, eller i alla fall sett titeln några gånger i några texter, så tog den. Ska genast ge bort den till lokala biblan.

Ur det fånigt heroiserande förordet av Klara Johansson (och vem fan är det då? Nån vars åsikt jag behöver bry mig om? Jaså inte? Jamen låt henne inte skriva ett undertecknat förord då!): "Helt traditionellt kommer hon aldrig att skriva påstår hon (Mathimlen: jag tror henne), utan hon vill alltid försöka kämpa med och mot språket." Liksom hennes fåtal läsare. Dessutom kan Klara lägga till: "med och mot försörjningen".

2) Min äldsta syster som inte kommer till min svärmors julbord idag. Jag fattar inte varför jag låter det komma åt mig, det är ju min svärmor som borde känna sig mest besviken, men jag är skitledsen! Tårarna höll på att börja rinna nyss, men så fäste jag blicken i min senaste text, den om fötterna, och knep ihop tårkanalerna.

Jag tror att jag är så ledsen för att syrran är min enda äkta, nära släkting i Sverige, och jag som vuxit upp i en familj genomsyrad av klantänkande behöver en dos blodrelation så här i juletider. Något som tvärtemot min förväntning blivit bara mindre av sen hon fick barn. Nu sa hon nåt om dagisbarn med många baciller (lillan), äldre barn med (bonus-sonen) och det fruktade RS-viruset. BS. Plus att de inte fått sova ut ordentligt. Det ser jag som den egentliga orsaken, och det är därför som jag blir så irriterad, för de kunde ha låtit bli att åka till hans familj två dagar i rad och dessutom varit där så sent så att de inte fått vila ut.

Så jävla störande!

Andra bloggar om: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se