December 21, 2005

Min man och jag

Ibland vet jag inte vem av oss som är roligast. Kanske är det kombinationen. Jag är nog mest ofrivilligt rolig, medan han är rolig by default.

Jag: Ja just det, jag åkte med en taxichaufför från Senegal härom morgonen, han erbjöd oss att komma och äta traditionell senegalesisk mat hos dem efter nyår. (Fattar'u, äkta senegalesisk mat!!! Äkta etnisk mat!!! Han sa att han ätit fisk i många länder, men ingenstans smakade det så gott som i senegalesisk matlagning. Iofs tror jag inte han har varit i Kina, men säkert Frankrike, mina förväntningar är skyhöga!!!)
Maken: Jaha.
Jag: Han har en dotter som är 18 år och som är duktig på att laga mat. Hon har bara varit här i ett par år och är med i flera dansgrupper... men han har ganska jobbig röst.
Maken: Jag kan be honom hålla käften om du vill.

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

OK, jag ar ingen matnord men maten i Senegal far mig att grata av lycka. Ta chansen, satt i oronproppar och KRAV att de gor en tjibudienne.

3:30 AM, December 23, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se