December 21, 2005

Den vidunderliga gröten

Jag skulle ju skriva om min underbara gröt, inte börja en världfrälsar-jämrande visa om kuvade grannfrun. Igår när jag kom hem från Nana var jag rätt mätt och lillan med, så jag började laga till en fläskbensoppa av ett par revben jag hade tagit fram i kylen. Hade i lök, ingefära, salt. Kom på att mamma haft med sig torkade pilgrimsmusslor på min begäran, la i några vid minnet av pilgrimsmussle-gröten från London. Det luktade ganska konstigt. La i lite torkad skinka och hoppades det skulle hjälpa. Undrade varför det inte doftade som min barndoms hönssoppa med torkade pilgrimsmusslor. Uppenbarelsen kom när jag la i torkad svamp som jag förvällt. Det var vad som fattades!

Kombinationen var fantastiskt umamig! Väldoftande och 鲜! Hackade morot för att kunna lura i lillan den, men kom på att hon ju gladeligen äter rå morot. Hade i den ändå. Sköljde grötris och hade i den. Hade plattan på 5 och gröten kokade perfekt. Sen var det Agnes på tv kl 19.25, Tracks (programledarkillen är verkligen haschig) skulle visa hennes video Right here, right now. Såg den. Kom tillbaka till köket och fann gröten vidbränd. GGRRRRRRRR!!!! Blev orationellt sur på Martin. Lyckades dölja det, som tur var.

Lillan gillade ej den vidbrända gröten, men älskade fläsket. That’s my girl. Fläsket var vidunderligt gott. Jag tycker synd om alla som inte äter fläsk. Det är det godaste köttet. Jag har hört att människokött smakar lite som fläsk. I så fall förstår jag kannibaler.

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Blogger Ilva said...

Ja det ar nat fel pa den men jag vet inte vad jag kan gora at den. Men med vad prenumerar du? Bloglines? Dar borde det ga for dar finns det 'prenumeranter. Jag har atom.xl feed star det nagonstans. Jag far val importera nagon slags rss feed grunka nar jag har energi over!

9:54 AM, December 21, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se