December 9, 2005

Helmut Schmidt och jag



Vilken kändis är du lik? Jenny är lik Jodie Foster. Tack för länken. Jag är mest lik Lauren Bacall, sen Kate Winslet, sen Helmut Schmidt. Om man fortsätter i fallande ordning är jag även lik George W Bush, Gary Oldman, Keith Moon, Gregory Hines och George Lucas. Intressant med ett datorprogram som smickrar en, smickrar en och sen grovt förolämpar en. Fast mest förolämpad blev jag nog över GWB, Helmut Schmidt såg ganska trevlig ut och George Lucas kan till och med jag se att jag är lik. I alla fall på fotot jag använde, där jag har en hockeyfrissa inte långt från hans.

Andra har annars sagt att jag har vissa likheter med Cameron Diaz och Angelina Jolie. Undrar varför inte programmet tyckte det. Hrmpf.

Tycker ni inte förresten att de där två ledarbloggarna i Expressen är förvillande lika varandra? De ser i alla fall klonade ut. Byt frisyr på dem och deras morsor skulle ha svårt att skilja dem åt.

Jag har öga för folks utseenden. David Dencik som spelat Lasermannen med bravur i tv-serien är jättelik en av killarna i Hey Baberiba. David Hellenius som spelar prins Filip.

Önskar att det var nåt som gick att leva på.

3 Comments:

Blogger Malin said...

Jag var lik Kim Basinger... Hur nu det kan komma sig???? *L*

6:32 PM, December 09, 2005  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

En salig blandning:

Dennis Quaid, Stanislaw Marcin Ulam, Tom Cruise (?!), John Edwards, Hugo Weaving, Mira Sorvino (??!!), Alyson Hannigan (???!!!), Maggie Smith, Eddie Murphy (...) och Sean Astin.

Annars brukar jag mest få höra Hugh Grant, vilket förstås bara är nys!

9:36 AM, December 10, 2005  
Blogger Space babe said...

Det verkar som att alla får väldigt smickrande kändisar till att börja med. Tycker de kunde lägga in lite fulingar också, som han som rullade med ögonen i Dracula-filmen av Polanski (? eller den med Mel Brooks? Minns ej.) Eller han den lilla töntiga från Ghostbuster.

10:30 PM, December 10, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se