December 5, 2005

Jobbig lärdom + underbar matblogg

Lugnt på jobbet idag igen. Rekade på Norrköpingsbranden som var ett inslag tills det visade det sig inte finnas några brottmisstankar, då blev det ett bildsatt telegram. Det tragiska är att 30-åriga kvinnan som dog bodde i lägenheten mittemot den det brann i, hon gick fel in i köket i den brinnande lägenheten vars innehavare lämnat ytterdörren öppen. Det var därför röken fick sån snabb spridning. En 39-årig man i våningen ovanför dog av rökskador. Lärdom: stänga dörrar och fönster vid brand.

Hittade via Zornkvinnan den fantastiska matbloggen Aglio e olio av en svenska som bor i Toskana, Italien. Enkla, handfasta recept för vardagsmat. Exakt min typ av matlagning.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Visst ar den fantastiskt. I sanningens namn har jag inte forsokt mig pa att laga nagon av hennes recept for jag har min egen italienska kock hemma i koket men jag kan inte sluta lasa hennes blogg. Matens naturligt overdimensionerade plats i vardagslivet, precis som det ar i Italien.

7:28 AM, December 06, 2005  
Blogger Space babe said...

Är du gift med en italienare? Hoppas han lagar mycket god mat åt dig.

9:35 AM, December 06, 2005  
Anonymous Anonymous said...

INTE gift!!! Men ja, typ. Han ar fodd i Schweiz men bada foraldrarna ar italienska och han kanner sig atminstone mer italiensk an schwiezisk. Lagar mkt god mat, och tycker dessutom att det ar roligt.

5:19 AM, December 07, 2005  
Blogger Space babe said...

Lyckliga du! När jag träffade min man var han också road av matlagning, men med tiden har det intresset helt försvunnit.

10:42 AM, December 07, 2005  
Anonymous Anonymous said...

Brukar provlaga de flesta av hennes recept, med mer än gott resultat. :-) Hennes fina bilder och vardagskåserier inspirerar.

Folk här på ön har av någon anledning börjat fråga om jag inte längre äter dansk mat. :-)

12:29 AM, December 12, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se