January 7, 2006

Önskeblogg

En blogg som handlar om vardagsmaten, med recept för att laga snabb och god mat åt barnfamiljer, när man har bråttom och bara vill slänga ihop något gott som barnen också gillar. Som inte är fiskpinnar.

Idag kom två såna matminnen till mig. Mamma brukade laga risnudelsoppa med köttbullshalvor i. Hon hade i nån grönsak också, men jag gillade framför allt köttbullarna.
Den andra rätten var snabbmakaronsoppa med bitar av vitkål och vanlig hotdog-korv. Näringsrikt och gott, som jag minns det.

2 Comments:

Blogger Malin said...

Ja... Vilken bra ide... Det skulle behövas för jag tror att i allmänhet så lagas det för lite mat i de svenska småbarns hushållen...
Man liksom räknar med att skolmaten är nog och att mackor räcker....
Kan med stolthet säga att jag inte tillhör den kategorin....
Men det hade varit kanon med en sån blogg som du pratar om...

5:38 PM, January 07, 2006  
Blogger Space babe said...

Tack för medhållet! Jag lagade risnudelsoppa med köttbullshalvor till lillan och hade i lite oxbuljong också, det gick hem! Rekommenderas! Jag hade i lite kinesiska räkor också för att neutralisera lite av löklukten från köpeköttbullarna. Använd helst risnudlar som inte klibbar.

2:41 PM, January 12, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se