January 12, 2006

Höjd lön! Och pianist

Har äntligen löneförhandlat. Det mesta äts upp av inflationen och jag har fortfarande 500 kr sämre än vad Maria fick i samma position här 2004. Men men, hon hade ju jobbat som reporter på en redaktion som fått Stora Journalistpriset, så jag får väl vara nöjd.

Jag gillar egentligen den här personalredaktören, men han var rätt hård. Och jag var dum som nämnde en låg första siffra. Igen. Måste komma ihåg att det INTE går att förhandla upp den första siffra man nämner. Det misstaget ska jag ALDRIG MER GÖRA OM!!!

Har hållit på med Birgit Nilssons död hela morgonen. Nu försöker jag ringa och boka in en pianist som ska kompa mig när jag sjunger jazzschlagers på Hembygsföreningens möte 8 februari. När hembygdsföreningens ordförande ringde mig var jag låg och förstod inte hur jag skulle orka stå inför publik. Tackade ja ändå, eftersom jag misstänkte att det kunde ha ändrat sig till dess. Nu håller jag på att försöka få Goran Kajfes farsa som pianist, så det känns skitkul. Min vanliga ackompanjör är nämligen bortrest.

Hoppas jag får honom!

Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Blogger Morelli said...

Goran Kajfes farsa?
Är det någon man bör känna till...?

11:32 AM, January 12, 2006  
Blogger Space babe said...

Kolla www.gorankajfes.com

1:01 PM, January 12, 2006  
Blogger Space babe said...

Tommy vet vem jag menar.

1:02 PM, January 12, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se