February 2, 2006

TV igår är ju så bra

Inläggen på bloggen TV igår är sällsynta men nästan alltid mycket läsvärda. Förutom att de uteslutande(?) ägnar sig åt min favoritgenre - sågningar, så är deras analyser förvånansvärt (jag är (senare: inte) för trött för att leta synonymer) skarpsynta. Sen gillar jag deras alias också, satan och Tom Ass.

Nu skriver TV igår om Toppkandidaterna, och jag tror att programfolket kan känna sig väldigt träffade. Jag tror att TV igår har rätt. Jag kände ju direkt mest sympati för killen de utsåg till vinnare. Undrar vad de menar med Lidingö-mun, det känns redan som ett mycket bra (bra, bra, bra, god, fin, finfin, prima) och användbart begrepp. Som ni märker är jag ambivalent, jag är född sån.

Jag är lite besviken på den yngsta invandrarbruden, hon verkar helt bombad, förutom att hon har den letargiska personlighetens förmåga att vara lugn i alla lägen. Kanske kunde man förstå det redan när hon sa att Muhammed Ali var hennes förebild för att han hade åstadkommit så mycket så att han kommit dit han är nu ... hallå, tjejen, har du sett Ali skaka i tv-rutan det senaste decenniet? Men jag ville inte ge upp hoppet riktigt än.

Trodde inte mina ögon när jag såg programledaren Alexander Norén på trailern. Jag har sett honom nån gång förut blixtra förbi i SVT24. Han verkar för all del vara mycket stabil och duktig, men tv-mediet är nog tyvärr av den karaktären att den kräver nåt mer. En relation till kameran. Hans ögon är döda. Norén har noll karisma. Han skulle kunna vara KG Bergström som ung. Kommer säkert bli en maktfaktor på SVT och jag får bittert ångra mina utsagor.

Men jag tror faktiskt att SVT kommer uppnå sitt mål, att få många tittare till programmet och att den kommer väcka fler ungas politiska intresse. Den har åtminstone väckt mitt tittarintresse. Tyckte det var gulligt att queertjejen Clara verkade helt förkrossad över att Mattias/Martin? fick lämna, han som av sina vänner fått epitetet "den mest gayiga straighta killen i Sverige".

Var inne på Toppkandidaternas hemsida, har inte Parasto också en Lidingö-mun?

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Blogger Erika said...

Tackar och bockar för kommentarerna i min blogg :) Såg dem inte förrän nu när jag kollade igenom de "lite äldre" inläggen.

2:13 PM, February 03, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se