March 7, 2006

Att blogga eller inte

Nej, Jenny, jag har inte startat en ny blogg. Men jag lider av problemet att jag inte vågar skriva helt hämningslöst här, och verkar ha glömt hur skriva lite luddigt och ändå kunna uttrycka det jag känner.

Känner mig inte särskilt uttrycksfull överhuvudtaget. Och så tar jag åt mig av en krönika som någon skrev i DN Kultur igår (verkar inte finnas på nätet) om att de flesta bloggare bara vill framställa sig själva i så god dager som möjligt. Gör dom? Eller jag?

Jag tycker bara att man får tillgång till en massa mänsklig skröplighet, men ändå på ett positivt sätt. När man läser om någon annans vardag, så känns det som att de kämpar på, precis som en själv.

Jag har i alla fall slängt iväg lite jobbansökningar idag. Försent, men ändå. Känner mig lite effektiv i alla fall. Får jag inget jobb i sommar så ska jag njuta av att vara ledig. Och leva snålt på pengarna jag kan tjäna in till dess.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vi skildrar väl oss själva i olika dagrar hela tiden - oftare i sämre dager än i bättre tror jag. Ibland flyr man in i ironins trygga famn. Huvudsaken är att du inte låter dig hindras av vad nån proffstyckande busybody skriver -oavsett om det ligger ett korn av sanning i det. Det finns ANDRA korn som är lika sanna.

7:04 PM, March 11, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se