February 14, 2006

Jag - matpatrull? YES!

Jag blev uppringd idag av en kompis till Mia, äntligen har bloggandet gett resultat, jag kanske ska få bli matpatrull i en ny, obskyr tv-kanal! Hurrahurrahurra! Ok, man vill ju ha deg också, men gratismiddagar är inte dumt det heller. Ändamålet tjänar sina syften, eller vad det nu heter.

De ville också ha någon motpart som liksom var helt olik mig på matfronten, nån som inte bryr sig särskilt mycket om vad han äter, tycker inte om nåt särskilt, helt novis när det gäller smaker, inte särskilt bevandrad i drycker (som om jag är det). Så jag föreslog maken och hon som ringde tyckte inte det var så dumt.

Jag bara undrar hur det ska gå till rent praktiskt. Ska vi vara förklädda? Självklart kommer vi ju att bli stora auktoriteter på området, särskilt jag, så folk kommer ju att känna igen oss tillslut. Jag ser iofs helt annorlunda ut när jag är sminkad, enligt mig själv och en del andra. Så kanske kan jag gå helt osminkad på krog och sminka upp mig i tv. Maken är dock ett problem. Han föreslog damkläder, eller kanske maskering i tv, för han vill inte bli igenkänd.

Framtiden är måhända ljus, för en gångs skull. Tända ljus på romantisk betald middag för två.

2 Comments:

Blogger Morelli said...

toppen att du ska bli tvkändis! Jag fick höra det i går. Jag tycker du ska vara lika snygg (och elak) som du var i den fantastiska filmen "kinespennalisterna på nytorget"..Vad gäller din makes förklädnad...svårt...

8:28 AM, February 14, 2006  
Anonymous Anonymous said...

På dom bara!

4:26 PM, February 14, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se