March 4, 2006

Lördag med snökaos

Tack Filmmannen för närmare info om Yu Bibimbap och vad man ska välja på Chopsticks.

Mina ögon är torra. Särskilt med linser. Ögonläkaren sa att det kan bero påhormonförändringar efter barnafödsel.

Imorse hade jag bara en enda rad i huvudet: Jag hatar utmaningar. Men nu känns det ganska bra. Kanske leder dagens genomförda utmaning till att jag får ett nytt jobb. Hoppas det.

Jag var så mejkad efteråt så att folk stirrade på mig. En gammal rynkig man som såg icke-svenskspråkig ut tittade oavvänt på mig, när han steg av vid Skanstull gestikulerade han genom fönstret att jag skulle kliva av och ta en fika med honom. Snacka om att vara bra på teckenspråk.

En gång när jag inte kunde komma på ordet för teckenspråk sa jag "handikapprörelser" istället.

På måndag väntar en ny utmaning. Den känns redan lättare eftersom dagens gick bra trots att jag hade alla odds emot mig. Dålig dagsform, försening, stress, osäkerhet, torr i mun, ont om tid, finne på överläppen etc. Men jag ser inte fram emot den heller.

Trafikkaos omintetgjorde dagens övriga planering med ett styrelsemöte i Högdalen bland barn och makar, istället blev det en matig fika på McD vid Slussen. Då hade jag redan glufsat i mig en korv med mos i snöhärjad kö vid ersättningsbussen till Högdalen. Folk tittade då också. Det är något som är väldigt intimt med att käka offentligt. I Singapore lär det vara förbjudet. Det tycker jag är fascistiskt.

En gång när jag avslutade en souvlaki hos en terapeut tolkade han det som att jag ville bli kompis med honom.

Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Blogger Miss Gillette said...

Efter att A föddes hade jag dygnetruntlinser ett år eller så. Sen började det klia hysteriskt i ögonen och jag fick lägga av med dem. Min optiker, som har mer än lovligt många kloka saker att säga om såna här saker eftersom hon själv har flera barn, sa att det kunde ha med amningen att göra. Hon har haft rätt en gång förut, tätare inpå A:s födelse då jag nästan över natten fick extremt mycket sämre syn (hon fattade direkt att det var vätskeobalans, och bara genom att dricka en extra liter om dan fick jag tillbaka min vanliga synskärpa), så jag litar på henne. Och hormonförändringar låter ju inte heller särskilt osannolikt.

Sånt här har jag aldrig hört ett knyst om i nån av alla graviditets- och föräldratidningar och -spalter. Nån kunde väl skriva en artikel om det som omväxling till de tusenfalt idisslade gamla ämnen som valsar runt i det facket!

9:11 PM, March 05, 2006  
Blogger Morelli said...

blogga mera! eller har du startat en annan blogg???

8:28 AM, March 07, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Det var väl bara en tidsfråga: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=625&a=527635&previousRenderType=6

Och jag som inte hann till Aroydee/Deluxe innan...

Konstigt förresten att nämna Chopsticks relativt obetydliga dim sum och samtidigt hoppa över Kejsarens.

3:34 PM, March 10, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se