March 27, 2006

Bita i surt äpple

Sitter och fyller i affärsplan. Måste ta tag i att starta eget. Efter lunch med Tommy är jag övertygad om att det är mitt största problem och mitt främsta ångestkälla just nu, att jag skjuter upp allt det praktiska kring att starta företag. Åt förresten min första inte goda lunch på Opus, sprödpanerad kummelfilé med nån gräddfilsås. Hade säkert varit ok, om jag mått bättre.

Men tillvaron känns faktiskt lite mer under kontroll sen jag fyllt i delar av mallen till affärsplanen.

Pratat med Tove och det var också trösterikt. Hennes röst har en lugnande effekt på mig. Likaså har I. När jag började jobba ringde jag Tove varje morgon efter att ha fått dagens uppdrag på morgonmötet. Först efter att ha talat med henne och fått peppning kunde jag börja ringa vilt främmande människor i ämnen jag inte hade en aning om och ställa dumma frågor.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vet inte var du befinner dig i ditt projekt, men kanske skulle kursen "Projektverkstan" kunna vara något för dig att kika på?

http://www.langbro.fhsk.se/start.htm

Det är öppet hus 21-22/4 (fre-lör) om du vill komma ut till skolan och höra dig för.

Hur som helst - lycka till!

/Milka

11:20 PM, March 28, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se