March 7, 2006

Läser vi alla samma sak?

Eller tar vi bara åt oss bara för att vi bloggar? Zornkvinnan har i alla fall läst samma text som jag, som var publicerad i SvD och inte DN K. De är ju så intill förvillelse lika.

Tycker nog ändå att det brukar finnas lite mer (oväntat intressant) att läsa i SvD K, medan DN:s känns rätt så substanslös och förutsägbart ointressant - många stora bilder och få ord som betyder nåt.

Jag läser Björn Elmbrants Palmebiografi. Han verkar älska Palme. Kanske måste man älska en person för att vilja skriva om den personen, eller i alla fall vara helt fascinerad. Om det nu är någon skillnad på de två.

Läste först en Palmebok av Christer Isaksson, som jag inte hört talas om. Den var otroligt dåligt skriven, fattar inte att han kunde få den publicerad. Men den var väl efterfrågad, har hört/läst nånstans att det skrivit förvånansvärt lite om Palme. Nåt inslag i Rapport, var det nog, och att det först nu börjar dyka upp forskning om honom.

Elmbrants bok är i alla fall väldigt välskriven, även om jag inte alltid hänger med i de politiska turerna som han ofta har väldigt behändiga uttryck för (typ sträcka i långbänk, men andra, mindre kända, ska försöka hitta nåt exempel senare), så förstår jag tillräckligt för att vilja läsa ut den.

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tror att jag ar lite skadad, men den roligaste bok jag nagonsin last heter Politikens ABC av Bjorn Elmbrant. Dar far man bakgrunden till alla roliga politiska uttryck. De allra roligaste kommer fran Palme, Stig Malm och Carl Bildt.

4:35 AM, March 08, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se