June 15, 2006

Jag är en stammis

Just nu frekventerar jag Akki sushi vid Medborgarplatsen ca varannan dag. De har verkligen den bästa sushin. Jag var där en gång för ett år sen och var inte impad, men gick tillbaka med Jenny för ett par månader sen och blev helt hooked.

Det är två bröder som jobbar där som är oerhört lika varandra. Det är de som brukar ta hand om kunderna. Den ena är lite yngre och gladare, den andra är lite längre i ansiktet och har lite mer flyende haka.

Resten av personalen är ganska lågmälda killar och en sushimakar-tjej med lockigt hår och skarp blick, jag inbillar mig att de pysslar med musik på fritiden och är skitcoola och jag vill vara med och sjunga i deras band och fira midsommar med dem och bröderna.

Alla är bra, utom en asiatisk tjej som jobbade där en gång när jag var där, fyfan vad hon var jobbig. Hon pratade typ hela tiden med sin sexigt småhesa, nasala röst och dessutom med ett oerhört självgott tonfall. Det kom in en kund med en valp och hon gullade med valpen på ett kuttrande sätt som gav mig gåshud. Det hjälpte inte heller att hon glömde ge mig 20 kronor tillbaka i växel och när jag påminde om det så glömde hon det igen...

8 Comments:

Blogger Smarta Sara said...

Du måste prova Helens sushi på Långholmsgatan. Jag tycker att de har bästa sushin i stan.

2:04 PM, June 15, 2006  
Blogger Space babe said...

Ok! Uppfattat!

3:40 PM, June 15, 2006  
Blogger Hanna said...

Jag tycker att bästa sushin i stan är ett ställe... eeeh, nära Norrtull... som jag hittar till! Men jag minns inte vad det heter eller vilken gata det ligger på! Men jag ska prova era ställen också!

7:42 PM, June 15, 2006  
Blogger Space babe said...

Jag tror jag vet vilket du menar. Den ligger på Frejgatan va? Vi brukar beställa från den på jobbet.

8:38 PM, June 15, 2006  
Blogger Lisa said...

Hag är inte så impad av Helems men kommer att gå till Akkis snarast. Alla pratar om den. Nästa vecka!

10:49 PM, June 15, 2006  
Blogger Morelli said...

för kännedom har jag produktplacerat min diktsamling "Som hör boskapen till" där

9:47 PM, June 16, 2006  
Blogger Hanna said...

Inte Frejgatan, utan Ynglingagatan! Hittade faktiskt ett kort jag hade! Sushi room heter det. Och sen finns det det här andra på andra sidan Odenplan på en annan gata som jag inte heller minns vilken den heter.

4:30 PM, June 17, 2006  
Blogger Hanna said...

Veno sushibar på norrtullsgatan? får jag det till enligt eniro. Men jag minns inte att den skulle heta så.

4:34 PM, June 17, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se