July 28, 2006

Effektiva mediciner

Känner mig lite halvdassig, men när jag läst bloggar ett tag så inbillar jag mig att jag är riktigt social, jag kommenterar och kommunicerar, lämnar spår som folk kanske reagerar på.

När jag inte jobbat ett tag tvivlar jag alltid på att jag ska vilja jobba igen, eftersom det kan vara så jobbigt att behöva umgås och samarbeta med folk som man egentligen inte känner. Då är bloggandet också ett bra botemedel, eller i alla fall som mjukstart innan arbetet med allt vad det innebär av sociala smörjningsbehov. Läste en kort text om Ola Lindholm om att han slutar på tv för att bli chefred för Kamratposten, han sa typ: På tv är det så mkt skitsnack, och så mkt hänger på att du käkar middag med rätt personer.

Bloggar gör mig glad. Nyss har jag bland annat läst Jenny, Julias modeblogg, Ondskan, Emma Gray, Staffan om omskärelse och Gustaf Fridolin via Redaktörn.

Och när jag har dödsångest kollar jag porr på nätet. Mycket effektivt mot dödsångest, jag lovar.

10 Comments:

Blogger Hanna said...

Ja, bloggar gör en glad! Och är ett utmärkt sätt att mingla runt och umgås med folk, sätta spår.
Det är svårt att börja jobba, men det är enklare andra veckan. Frågan är om det är så att man fogat sig då. Och att det man kände först var rätt?
Jag blir grymt imponerad: kollar du porr på nätet när du har dödsångest?

11:34 AM, July 28, 2006  
Blogger Space babe said...

Ja, precis. Äger ingen porr själv. Det är lite trist med nätporr, för jag vågar aldrig klicka på filmer som ska laddas hem och så, eftersom jag är rädd att det ska kosta massor och för mina blygsamma behov räcker det med en liten titt på pyttetrailer.

Varför impad? För att jag vågar komma ut;-)

1:30 PM, July 28, 2006  
Blogger Hanna said...

mest för att jag inte vågar titta på ngt på nätet, då tror jag att jag får virus och att de kapar min dator och tar mina pengar. Känner mig som en gammal tant som är rädd för det farliga internet.

4:27 PM, July 28, 2006  
Blogger Space babe said...

Ja, det är jag också rädd för, men jag tror att det är relativt säkert att kolla på thumbnails etc.

4:54 PM, July 28, 2006  
Blogger Morelli said...

det dar med porrtittandet later bra tycker jag. (bra) porr triggar formodligen de delar av hjarnan som behover bli aktiva for att tungsinnet ska slappa
halsar jenny (hobbyneurologen)

10:19 AM, July 29, 2006  
Blogger Hanna said...

Space Babe och Jenny: jag tycker ni är roliga! Ska vi inte ses i den vanliga verkligheten en gång? Eller tror ni att det blir en besvikelse?

11:53 AM, July 29, 2006  
Blogger Space babe said...

Nä, vi har redan bestämt att du ska vara med i vår skrivarcirkel med Fibbler också. Fast han vet inte om det än. Men nu vet du.

5:13 PM, July 29, 2006  
Blogger Hanna said...

cooligt! jag är genast med!

8:34 PM, July 29, 2006  
Blogger Hanna said...

glömde skriva: jag känner mig otroligt hedrad och smickrad!

8:40 PM, July 29, 2006  
Blogger Morelli said...

Vi ses! Kul!!

11:55 PM, July 29, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se