July 14, 2006

La table de la ferme

Lampligt nog det basta stallet vi atit pa hittills, lampligt eftersom det oxa ar var sista kvall har. Det basta med anklever visar sig vara den syltade loken!

Pratade nastan hela tiden med tva ynglingar fran Limoge, Limousin, som var har over helgen. Det ar fortfarande det basta med att semestra i Frankrike, att tala pa franska. Talar du franska obehindrat, Fibbler? Jag avundas alla som kan det.

Langtar sa mkt efter min unge sa det gor ont. Kanns nastan overkligt att jag har en unge. Vill aldrig mer vara utan henne sa lange. Sju dagar.

Proust gor mig inte besviken, tror man kan lasa om honom hur manga ganger som helst och upptacka nya saker varje gang. Fast ibland ar han overkligt omstandlig...

4 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Min franska lämnar tyvärr en hel del att önska...
Föruom det jag snappar upp här och där sliter jag jag hårt med min språkkurs från rosetta stone, för lära mig FLYTANDE franska DET ska jag..
Som en parentes i sammanhanget kan sägas att innan jag lärde mig uttala chien, dvs hund, så höll jag på att väsa polyperna ur näsan.
Un vie de chien..

// Fibbler

8:53 AM, July 17, 2006  
Blogger Hanna said...

UNE vie, förlåt.
/eder fransklärare Ondskan "Le Mal"

4:10 PM, July 17, 2006  
Blogger Morelli said...

Åh, skulle vilja dit igen. Var frankofil hela åttiotalet & hade tom fransk brytning på min engelska. Jag kan sjunga hela "les feuilles mortes" med känsla dessutom
och "avec mes sabot"

10:08 AM, July 19, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Woohaa! Fasen va roligt att trilla in här i din blogg! Du skriver bra. Inlevevelsefullt och intressanr. Jag kommer snart tillbaka. ;)

11:48 AM, July 19, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se